Tuesday, July 14, 2009

BAJET BAGUS @ EMOSI0NAL?

haluuu..
kali nie ak nk tulis sesuatu yang serius dan xboleh d pandang remeh oleh smua orang..entry nie terhasil daripada seseorang yang bernama Abu yang telah memberikan ruang kepada ak untuk membaca sebuah luahan hati atau publisiti murahan dalam sebuah blog tersebut..mungkin ada yang dh tahu n ada yang wat xtahu.sebenarnya semasa Abu menceritakan hal ini kepda ak,ak terkejut seakan-akan beruk di pingir bukit.namun setelah ak membaca entry di blog hamba Allah nie ak tertanya-tanya dalam hati dan menjadi persoalan..adakah beliau nie seorang yang hebat sehinggakan tiada sesiapa yang mampu menegurnya?mungkin hebat?dari segi lain la..aku bukan mahu menjaga keliling kain orang tapi ak sebagai pemerhati sahaja..dan jika diamati btl2 dlm entrynya itu ak rasa la mungkin hanya 2-3 ja kot beliau berasa bersalah..walhal hal sedemikian boleh diselesaikan dengan mudah.bersikap la profesional sikit..anda itu sudah ditakdirkan memasuki IPTA so beradab lah bila bercakap.ak tidak memihak pada mana-mana kerana ak lebih suka dalam keadaan tidak tertekan.ak pn penah melalui pengalaman seperti beliau alami..tetapi tidak pula sehingga mencapai tahap ibarat biar mati dihujung pedang dan jangan mati kena tendang..masa ak jadi pm dl pn..ak xp ke kem BTn di sebabkan kerja..so lebih kurang gak la sama ngan beliau..pada waktu itu ak berasa rugi yang teramat sangat sebab xdpt join mmber2 lagi.dlm entrynya beliau berkata apa la sangat kem tue bkanya bagus sgt pn..fizikal je yg best...so ak ingin bertanya adakah anda bagus?hebat?bajet smua tahu?berpijak lah dibumi yang nyata kita sepatutnya berasa kerdil bknya bersikap angkuh.cb renung balik disebalik kem seumpama itu..selepas itu ak beranggapan yang ak akan dibuang jadi Pm..so apa leh ak buat kan..tapi atas keprihatinan Abu sedaya upaya membantu ak join balik..so ak ucapkan terima kasih banyak2 coz sangup wat camtu.itu yang wat ak terharu sehingga terjuntai airmat.huhhuu...off record k.jika dipikirkan balik ak rasa beliau bknya tidak bagus atau sebaliknya tapi mungkin attitude perlu diubah..ya..ak tahu kita bknya robot tapi setiap teguran itu mesti kita terima secara matang.beliau juga da mengatakan kenapa perlu ada kursus induksi sedangkan smua ada dalam database um..so maknanya dia tahu la kan..tapi orang len camana?pepatah inggeris ada mengatakan one for all n all for one..mmg ada yang tido bl dengar ceramah tetapi pikirlah sikap kita..jangan mengikut kehendak sendiri.okla ak bagi satu senario kepada dia..berkaitan induksi tadi..adakah wajar kursus perkahwinan perlu diadakan sedangkan bersepah buku mengenainya?tapi kita perlu ikut juga sebab itu arahan..begitu juga ngan induksi..ini arahan daripada HEp.bl terjadi camni ak berasa kesal la.n xsangka lak leh jadi camni..n ak akui mencari kelemahan orang lebih senang dari kebaikan rite?so ak bkan nk cari publisiti murahan dengan wat entry nie..bagi ak smua orang ada hak untuk menegur dan memperkatakan sesuatu..ak tidak salahkan sesapa pn..bagi aku inilah rencah yang akan kita alami bl dh abih study n bekerjaya jadi seperti yang ak selalu kte kan

LU PIKIR LA SENDIRI!

2 comments:

A.B.U said...

thanx dude...appreciate it

Nur Sharmila said...

Salam, aku pun baru terbaca entry budak tu.hmm..macam2.kdg2 kita kena berpijak di bumi nyata.jgn rasa diri sgt bagus n tau semua.org lain xle tegur.xpela yus, kita doakan yg dia akan sedar.insyaallah.biasala kehidupan.


 

Blog Template by Adam Every. Sponsored by Business Web Hosting Reviews